A Prada, S.p.A. olasz divatház elsősorban luxus színvonalú ruhákat, bőrből készült kiegészítőket, cipőket és táskákat tervez és gyárt. Az egyik legbefolyásosabb divatmárka, melynek drága, jó minőségű termékei sokak számára státusszimbólumot jelentenek.
Több más divatházhoz hasonlóan a Prada is exkluzív szerződést köt modelljeivel. Ezek a szerződések igencsak áhítottak modellkörökben, mert gyakran további sikerekhez vezetnek. Daria Werbowy, Gemma Ward, Suvi Koponen és Sasha Pivovarova mind olyan modell, aki a Pradának köszönheti későbbi sikereit.
Gabrielle Bonheur „Coco” Chanel (Saumur, 1883. augusztus 19. – Párizs, 1971. január 10.) francia divattervező, a Chanel divatház alapítója, a 20. század első fele divatjának egyik legmeghatározóbb személye.
Tartós divattá tette a rövid szoknyát, a „kis fekete ruhát”, a csillogó kosztümékszereket és mindenekelőtt a világ legünnepeltebb parfümjét, a Chanel N°5 – öt.
Akkoriban Chanelt és ruháit merésznek tartották: a fűzőt félredobta, haját fiúsan rövidre vágatta, férfinadrágot viselt, és hagyta, hogy a nap lebarnítsa bőrét. Vásárlói imádták ruháinak egyszerűségét és eleganciáját, ami éles ellentétben állt a kor komplikált és kényelmetlen öltözködésével. A divatlapok kezdtek rá felfigyelni, és Chanel jellegzetes dzsörzékosztümjei – kardigánszerű felsőrészükkel – divathóborttá váltak Párizsban. A 20-as és 30-as évek alatt rukkolt elő a "kis fekete ruhával", a hosszú hamis gyöngyfüzér kosztümékszerekkel, továbbá a strasszból, gyémántból, rubinból készült karperecekkel és melltűkkel. Női ruháihoz olyan anyagot választott, mint a tweed és a gabardin, amelyek addig a férfiaknak voltak fenntartva.
DKNY HQ: USA / New York Alapítás éve: 1988 Alapító: Donna Karan Forgalmazott termékek: női, férfi, gyerek, ruházat, farmer, kiegészítő, táska, parfüm, napszemüveg, óra, cipő, fürdőruha, fehérnemű Weboldal:
www.dkny.com
Giorgio Armani (Piacenza, 1934. július 11.-) olasz divattevező, a világ ma élő legismertebb divattervezőinek egyike.
Miután orvosi tanulmányait megszakította, kirakatrendezőként, majd a milánói La Rinascente áruház férfidivat-osztálya beszerzőjeként dolgozott.1974-ben párja, Sergio Galeotti építész bátorítására született meg a Giorgio Armani férfidivatmárka, melyet 1975-ben a női részleg követett. Később ezt a kiegészítők piacán tett térhódításával növelte, így ma létezik Armani-fehérnemű, -napszemüveg, -fürdőruha,- gyermekruházat és - ékszer.
Divat és lifestyle-márkák
Hugo Boss márka
HQ: Németország / Metzingen
Alapítás éve: 1923
Alapító: Hugo Boss
Forgalmazott termékek: női, férfi, ruházat, cipő, kiegészítő, táska, szemüveg, fehérnemű, óra, golf
Weboldal:
www.hugoboss.com
Victoria's secret
Guccio Gucci (Firenze, 1881 - Milánó, 1953) Eredetileg nyeregkészítéssel foglalkozott, erre szakosodott üzletét 1923-ban Firenzében nyitotta. 1947-től kezdett cipőket is gyártani, ezt később ékszerkészítés is követte.
A Gucci olasz divatmárka, mely bőrárukra és kiegészítőkre szakosodott. Az 1923-as firenzei alapítást követően a cég filiálékat nyitott Olaszország-szerte, majd 1947-ben először használta a két egymásbafonódó kengyelt, mint a cég védjegyét. Az alapító 1953-as halála után a cég lendületesen növekedett tovább, és országhatáron túli terjeszkedésbe fogott.
A család belső vitái üzleti visszaesést eredményeztek, majd 1989-ben az eddig családi tulajdonban működő céget felvásárolta a bahreini kockázati tőkebefektető Investment Corporation. Bár időközben a Louis Vuitton - Moët Henessy (LVHM) is szemet vetett rá, és tulajdonrészt is szerzett benn, ma többségi tuladonosa a szintén luxuscikkekben utazó francia Pinault-Printemps-Redoute
A cég a 2000-es években adózási okokból Hollandiába tette át a székhelyét
A Dolce & Gabbana S.r.l. egy milánói székhelyű olasz divatház. 1985-ben alapították a Milánó melletti Legnanóban Domenico Dolce és Stefano Gabbana divattervezők, akik korábban a magánéletben is egy párt alkottak.[1] A vállalat saját parfüm- és szemüvegmárkával rendelkezik, valamint a ready-to-wear ruhák mellett luxus karórák, pénztárcák és ékszerekek forgalmazásával is foglalkoznak. A Motorolával közösen forgalmazzák a Motorola RAZR típusú mobiltelefont
A D&G lazább, fiatalosabb stílusirányzatot képvisel, és a divat követése helyett inkább a divat diktálása a célja. Fiatalosabb, színesebb márka, mint a Dolce & Gabbana. Az Egyesült Királyságban a legjobb luxusmárkának választották
Louis Vuitton
Louis Vuitton francia divatipari vállalkozó ill. a nevét viselő cég (Ma a Moët Hennessy-Louis Vuitton holding része).
Louis Vuitton (1821-1892) francia vállalkozó, aki 1854-ben Párizsban a Société Louis Vuitton luxuskivitelű bőrtáskákkal foglalkozó céget alapította
A céget 1854-ben alapították. A párizsi székhelyű részvénytársaságot (société anonyme) ma Yves Carcelle vezeti, a cég dolgozóinak száma 59.840 (2004), forgalma 16,84 Mrd. USD (2005), ennek fele hagyományosan Japánban keletkezik, profilja: bőráruk, ékszer, cipők, prêt-à-porter. Világszerte kb. 300 fióküzlettel dolgozik (már Magyarországon is). Ma a Moët Hennessy-Louis Vuitton cégcsoport része, melyben vezető márkának számít. 1996 óta Marc Jacobs tervező vezetésével prêt-à-porter-vel bővült a profil. A cég termékei (elsősorban táskák és bőröndök) luxusmárkának számítanak, viseletük és használatuk státuszszimbólum jelleggel bír, „LV” monogramja védett, luxusminőséget fémjelez. Az LVMH ház igen nagy erőfeszítésekkel küzd azok ellen, akik meg akarják a fogyasztókat téveszteni. Az LV monogramm, legyen szó táskáról, szemüvegről, férfi/női ruhákról, karóráról vagy egyéb kiegészítőkről (újabban cipőről is), a mai napig egyet jelent az eleganciával, stílussal, megbízhatósággal és minőséggel. Ma is minden egyes darab kézzel készül, s fő értékeiknek a művészi érzéket, a hosszú múltra visszatekintő tradíciókat és az innovációt tartják a vállalatnál, valamint azt szakértelmet, mely által életre keltik a papíron megtervezett mesterműveket. Legismertebb termékek a Speedy 30 táska, mely nem hiányozhat egy kifinomultságot díjazó hölgy kollekciójából. A klasszikusok mellett igyekeznek minél több újdonsággal elkápráztatni az ügyfeleket, pl. a színes, fiatalos kollekciókkal és kiegészítőkkel. Mivel a Louis Vuitton azt vallja hogy az "Utazás Művészeté"-ben igen otthonosan mozog, évről évre kiadja a nagyvárosok útikalauzaiból álló könyv-sorozatát is.
Christian Dior (1905-1957) francia divattervező, ill. azonos nevű divatház.
1905-ben született Granville-ben (Franciaország, Normandia) egy mosószerekkel foglalkozó nagyiparos családjában. Egy anekdota szerint kamaszkorában egy tenyérjós azt jövendölte számára, hogy "Az asszonyok áldani fogják, maga pedig általuk fog boldogulni. (« les femmes vous seront bénéfiques, et c’est par elles que vous réussirez ».)
A vállakozást a tervező 1945-ben alapította Párizsban Pierre Allemandival. Már az első kollekció, amit Dior 1947 tervezett, meghódította a sajtót, Amerikában „New Look“ néven ünnepelték. Jellemzői az általánosan karcsú szabás, a hangsúlyozottan alakkövető felsőrész, és a lebegő szabású szoknyák. Maga Dior a kollekcióját „Ligne Corolle“-nak nevezte ("pártastílus", vö: tölcsér). A tervező szigorú marketingstratégiát folytatott, licencpolitikája révén a kozmetikumok, harisnyák és kiegészítők terén is megkerülhetetlen tényező lett, ilyenirányú tevékenységét mára követőinek hada gyakorolja szintén sikerrel. Halálával (1957) a fiatal Yves Saint-Laurent vette át a ház művészeti vezetését, akinek a stílusa viszont az enyhén konzervatív Christian Dior ház számára túl merésznek mutatkozott, ezért 1961-től elváltak útjaik. 1984-ben parfümmárkáit a Louis Vuitton-Moët Henessy vette át, a divatrészleg a Diornál maradt. A felelős művészeti vezető 1989-1996 között Gianfranco Ferré volt, őt 1997-től az avantgárd angol John Galliano követte (védjegye: kalózfejkendő), a férfidivatot 2001-2007 között Hedi Slimane felügyelte. A nagyvállalkozó Bernard Arnault holdingja, a Groupe Arnault birtokolja a Christian Dior 70%-át, így közvetve többségi tulajdonosa a LVMH. A Dior mai üzletvezetője Sidney Toledano. 1996-ban a Dior 16 üzletet birtokolt világszerte, 2000-ben 92-t , 2007-ben 160-nál többet. 2000-ben 296 millió eurós forgalmat bonyolított, 2006 első félévében 329 millió eurót. Mint más haute-couture-divatházaknál szintén, a Diornál is a forgalom nagy részét a kiegészítők jelentik: parfümök, szemüvegek, bőráruk. A számos nagysikerű illat egyike a női „Eau Sauvage“ (1966), mely mára férfiváltozatban is létezik, épp úgy, mint a „Fahrenheit“ és a „Dune“. Elhíresült női márkák továbbá a „Miss Dior“, „Dolce Vita“, „Poison“, „Dioressence“, „Diorella“ és „Diorissimo“. A divatház ruháit számos híresség viselte és viseli, mint Evita Perón, Jackie Kennedy, ill. Nicolas Sarkozy.
Thomas Burberry textilkereskedőként kezdte pályafutását; majd saját üzletét 21 évesen alapította meg 1856-ban. S noha ma már a hangsúly a stíluson és a designon van, akkoriban még a funkcionalitás volt a legfontosabb a ruhadarabok tervezése során. Valószínűleg ez lehet az oka annak, hogy Roald Amundsen Burberryben hódította meg a Déli Sarkot és a rendkívül tartós anyagok Ernest Shackletont is segítették Antarktisz-expedíciója során 1914-ben. Az alapító innovativitását mutatja, hogy a gabardin és a második világháborúban a katonák által használt viharkabát is a Burberry fejlesztése. A ruhadarab már-már a korszak jelképévé lépett elő, gondoljunk csak a háborús filmek alakjaira, vagy Humphrey Bogartra a Casablancában. A '20-as évek óta a kockás anyag a brit márka jól felismerhető névjegye, azonban ma már nem csupán ez a motívum jelenik meg a ruhák, cipők, táskák kínálatában, mint volt az korábban.
A Burberry termékek kiválóan ötvözik a funkcionalitást, eleganciát, hagyományokat és a divatot. Nem csoda, ha meghódították Amundsent, Shackletont, Fergie-t, Humphrey Bogartot, Audrey Hepburnt (Breakfast at Tiffany's), Winston Churchillt, George Bernard Shaw-t, Peter Falkot, Ronald Reagant és Paul Newmant is.
Gianni Versace (1946. december 2. – 1997. július 15.) olasz divat- és jelmeztervező volt.
Gianni alapította a híres Versace márkát. Az első butikot Milánóban nyitotta 1978-ban, ami hamar nagy népszerűségre tett szert. Ma a Versace egyike a világ vezető divatházainak.
A Versace Group luxus-ruhakölteményeket, kiegészítőket, parfümöt, kozmetikumokat és bútorokat tervez és árul különféle márkanevek alatt.
Gianni Versace Reggio di Calabriában, Olaszországban született, és ott is nőtt fel bátyjával, Santóval, húgával, Donatellával, apjukkal és varrónő anyjukkal. Nővére, Tina, 12 éves korában meghalt egy rosszul kezelt tetanuszfertőzés miatt.
Gianni egész kicsi volt még, amikor elkezdett beletanulni a divatszakmába, miközben édesanyjának segített drágaköveket és aranyszálat keresni a hímzésekhez. Később építészetet tanult, majd 25 évesen Milánóba költözött, hogy a divatszakmában kezdjen dolgozni.
A hetvenes évek közepén kötött modelljei hívták fel rá a Genny and Callaghan házak fejvadászainak figyelmét, akik megkérték, hogy tervezzen nekik bőr- és velúr kiegészítőket. A sikeren felbuzdulva néhány évvel később saját női kollekciót mutatott be a Milánói Palazzo della Permanente múzeumban, amit ugyanabban az évben egy férfikollekció is követett.